Monday, April 11, 2011

Karate girl dari Korea

Ayu tak gadis Korea Selatan ni? Walaupun muka dia berconteng arang ala-ala komando nak pergi berperang, dia masih lagi kategori gadis cantik.

Saya tak pasti seni bela diri apa yang dia amalkan. Kalau kat Korea, seni bela diri nasional mereka ialah Taekwondo. Lebih kurang Silat la kalau kat Malaysia. Karate pula berasal dari negara Jepun yang mana seni bela diri ini banyak menggunakan pergerakkan tangan. Sesuai untuk pertempuran jarak dekat. Manakala Teakwando pula banyak menggunakkan pergerakkan kaki. Sesuai untuk pertempuran jarak jauh (x jauh mana pun, dalam 4-5 kaki je)..

Jom kita tengok gambar gadis ni kat readmore.. :D


Seriusnyer muka....masih cun tuu... :-"




bersedia untuk bertempur..






mak aii...siap kena banting2 dan kena sepak terajang nih...



Ada berani ke nak ngorat.. :)

4 comments:

Mekar said...

Hi smbangumum,

ini sukan teakwando la kan? Comei2 aje pelatih2 korea ni

Belais said...

kalau ikutkan memang teakwando..cuma baju warna hitam tu buat konfius sikit,....heheh

NuReLLe said...

kalau mcm ni punya cun lah..mst penjahat kacau dia semata-mata nak berkenalan..:P

apik pehe said...

hahaha..kena lawan dulu baru leh lepas nk ngorat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...