Friday, May 20, 2011

Kapal laut kontena gagal nak break



Ada diantara kita yang pernah melihat kemalangan jalan raya yang melibatkan kereta. Salah satu faktor berlakunya kemalangan tersebut adalah memandu laju dan melulu. Faktor fizikal kereta juga boleh menyebabkan kemalangan. Contohnya jika berlaku kegagalan fungsi break. Jika berlaku kegagalan fungsi break, maka jadilah seperti gambar di atas..

Tapi, macam mana pulak kalau kegagalan fungsi break untuk kapal pengangkut kontena.. Kejadian ini berlaku di pelabuhan Odessa, Ukrine. Kapal Rhl Fidelitas telah melanggar pelabuhan tersebut akibat kegagalan membreak..Jom layan gambar kat bawah..





hahah...macam mana lah nak break kapal yer..haha



Sumber: englishrussia.com




5 comments:

Shamsuddin Amin said...

fuyyo...
dasyat juga kapal kontena ni... hehe

Khairil said...

haha kapal brek tak makan...itu baru sikit...teringat ada satu cerita filem omputih pasal kapal x leh nak berhenti ...

KinosKoko said...

wow..terbelah kaw

Koding said...

Yang pastinya utk kapal xde istilah brek emergency...

orang panggil aku 'KAM' said...

bak kata Boboi boy.... TERBAEK!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...